Burlin Spotify Twitter Facebook Instagram

För de av er som av någon anledning vill ha mer: Burlins Jävla EP och andra diverse ljud på Soundcloud dessutom finns jag på Facebook, Instagram och Twitter!

7 januari 2016

Vatten under broarna som blod ur öppna vener.

Jag blöder. Alltså inte bokstavligen utan mer att jag blöder metaforiskt, av en anledning och det är då den senaste tidens overksamhet på det kreativa planet. Men det är väl som man säger "Vatten under broarna", tiid som passerat är gammal och glömd men ju mer tid som passerar, desto mer tom blir jag över att jag inte skapar något. Jävla Burlin!

Jag VILL skriva mer men efter att De sju dödssynderna släpptes, eller ja, de tre första delarna i början av november har liksom allt som har med skrivande att göra velat ligga och gosa ihop sig i någon form av ingenting, tack ändå. Ända fram till nu.

Det har varit dåligt med allt och främst på denna sorgliga lilla sida MEN, jag vill återigen påminna om att detta är en samlingssida för mig och det jag gör, vad jag än gör, så förvänta er ALDRIG någon form av bloggverksamhet, då jag är på tok för beroende av kreativitet som inte flödar jämt utan mest sparsamt periodiskt. Och mellan raderna och de tomma arken flyter livet stilla vidare mot en helt främmande framtid. Och det spritter helt plötsligt i fingrarna!

Livet börjar åter flöda mellan tangenternas ekande plastiga läten, jag känner att jag vill höra mer och läsa vad detta lilla småknäppande kan bli för meningar, historier, texter, dikter, noveller och sagor! Fan, det är ju precis så här det alltid har varit: Man är inne i ett flytande av textmassa som ska präntas ner på papperslappar, mobilanteckningsblock, One Note, Word-dokument med mera, med mera. Sen, helt plötsligt är man tom och det blir helt tyst. Då åker lurarna på, man slår på nått spel på datorn, man ser någon serie eller någon film eller dokumentär och tvingar in sig själv i den där tvärfeta boken som man velat läsa. Kanske under några dagar, veckor eller månader. Och sen, när man tankat skallen på inspiration från alla möjliga och omöjliga källor, så kickar det igång när man skriver en enkel uppdatering på sin lilla burlin-sida. Drömmen!

Det kommer ju inte ske några stordåd bara för att jag återuppväckt skrivlusten, ånä! Här kommer det börja öppnas lite slussar vartefter, jag har ju varit med förr! Nu ska det dock fokuseras mer än det tidigare gjorts! Fan ska få på käften för nu ska viktiga ord och tankebanor ner på ark och digitala dokument för att bli något riktigt jävla stort! Så är det! Jag kommer, direkt efter att jag publicerat detta, publicera mitt nyårstal som jag skrev på facebook. Jag kommer inte presentera något utan bara klistra in det precis så som det var!

Till nästa gång får ni följande:

Kärlek och respekt <3 br=""> 
/burlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar