Burlin Spotify Twitter Facebook Instagram

För de av er som av någon anledning vill ha mer: Burlins Jävla EP och andra diverse ljud på Soundcloud dessutom finns jag på Facebook, Instagram och Twitter!

7 januari 2016

Nyårstalet 2015

Jag dricker redan gravöl för 2015 och inga murar lär ha fallit under det gångna året men däremot så har fler staket, vägspärrar och stängsel rests sedan andra världskriget. Trist!
På ett mer personligt plan så har jag snubblat in i en konkurs och ägnat större delen av året till att finna nästa grymma arbetsplats för Burlin. Det har varit många möten och processer men jag har ju fått mycket erfarenhet av att gå långt och sälja in mig själv, vilket i det stora hela känns rätt vidrigt när man hör sig själv upprepa samma saker som förhöjer mig och min person för att öka chansen att få just den där tjänsten. Och ja, jag har nästan fått "den där tjänsten" många gånger men processer har lagts ner, de har tagit mig till många mållinjer men jag har ännu inte tagit guldet. Nya tag 2016! Jag måste dock tacka Anders Blomqvist för att han fixade ett tillfälligt gig på Cramo/Lättviktsmotor under tiden jag sökt säljjobb. Stort tack!
Vidare så har man ändå blivit headhuntad och sedan genomfört projektet "De sju dödssynderna" som nu finns ute i handeln, iallafall de tre första delarna! Bra jobbat Jävla Burlin, du är rätt grym ibland! Och mest tack till min mamma Benita Johansson Burlin, pappa Christer Burlin och syster Petra Burlin för all hjälp med att finjustera, redigera, polera och leverera sju väldigt bra noveller! Enormt mycket kärlek och tacksamhet till er
Sen ska såklart Petra Ariton, Dennis Ariton, Dag Öhrlund, Josephine Öhrlund, Katinka Wallner och många fler ha tack för stöd, support, inspiration, diskussion och medverkan till ett fantastiskt projekt värd namnet!! Tack!!
Musiken har ju också gått bra då GRÅZON släppte sin första EP den 23 oktober i år och releasefesten var fantastiskt kul och minnesvärd! Jag kommer aldrig glömma den eller alla underbara supportband: Fuck Frankie, Kod Rikslarm och Insect som alla bidrog till en episk kväll i Årsta Tack!!
Ännu mer tack till mina gråbröder Philen Alexandersson och Anton Malmgren som nästan en gång varje vecka tillsammans med mig skapat mörk materia i musikform och för att vi har en satans massa mer i vår grå påse med aska och dimmiga idéer Tack som fan!!
Sen ska såklart alla vänner och härliga människor ha tack för skratten, tårarna, glädjen, sorgen, peppen, bakfyllan, middagarna, festerna, hänget, KirKvällen del 5(V) och mycket mycket mer Stort tack till er, alltid och hela tiden!!
Sen, sist och kanske fysiskt minst men inte i kärnvärdet som såklart är kärleken, vardagen, livet, morgon, dag och natt - Mitt absoluta allt och viktigaste ingrediens för en lycklig tillvaro, varje dag!! Laila Romare och Gabriel Romare-Burlin! Ni är min absoluta skatt i livet och alltid den mjuka kärleksmadrass jag landar på hur jävligt jag än fallit eller skadat mig på livets vassa stenar och snåriga stigar! Jag älskar er, nu och för alltid och tackar er lite extra eftersom ni är det där lilla extra som gör all skillnad i världen
Må världen bli bättre, må vi alla bli bättre på att lära oss av våra misstag och vår historia samt att vi faktiskt ser att alla är lika mycket värda, vad än någon säger så är vi alla ett! Live long and lovely you bunch of fuckers!

Kärlek och respekt

Michael Jävla Burlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar